In juni 1997 werd begonnen met de bouw van deze clubmodulebaan. Enkele leden wilden de typische sfeer en eigenheid van het Zwitserse RhB smalspoor nabouwen en begonnen met de planning en de eerste fase van het project. Het clubproject omvat een station, Trün, en een zestal meter typisch enkelsporig bergtraject. Het station is gebouwd naar het voorbeeld gelegen op de lijn Disentis-Chur van de "Rhätische bahn".
Enkele leden zijn zelf meermaals ter plaatse geweest voor de sfeer en om foto's en videobeelden op te nemen. Het traject is een opeenvolging van Zwitserse taferelen, bruggen, tunnels, weiland, enz..., die de toeschouwer een beetje aan reizen doet denken. Na de ruwbouw in 1997 werd in 1998 begonnen met het landschap en de elektrische bediening.
In 1999 werd dan 2 meter traject en een volwaardige keerlus gebouwd. Daarna werd de baan nog verder van details voorzien en werd de rijdraad aan de reeds geplaatste bovenleidingspalen bevestigen.
Kleine stationnetjes, personen- en goederenverkeer, allen op enkelsporig smalspoor en vele kleine privé maatschappijen maken van deze spoorweg een bijzondere verschijning.
Eveneens de bekende Glacier Express kan men op dit traject vinden, alsook enkele andere welklinkende "Express" treinen. Daarenboven is het zomer- en winterbeeld van deze treinen in hun omgeving totaal verschillend omwille van de overvloedige sneeuw.